Vilken miss

Jag ska jobba idag igen, så sitter nu och väntar på att tåget ska åka. På bussen till tåget hörde jag något mycket konstigt. Det var en person som nämnde att det var röd dag imorgon. ”Röd dag? Kan det verkligen stämma?” tänkte jag, varför skulle det vara en röd dag liksom?

Eftersom jag strax skulle gå av bussen bestämde jag mig för att undersöka detta påstående när jag hade satt mig på tåget. Nu har jag undersökt det. Det är tydligen trettondag jul imorgon. Och trettondag jul är tydligen en röd dag.

Kan förklara varför jag inte fått något jobb imorgon.

Byte av ämne: efter jobbet idag ska jag till sats och få rundtur. Se om det är något att ha. Jag måste börja träna! Inte i egenskap av nyårslöfte, utan i egenskap av att jag saknar att röra på mig sen jag slutade dansa i kga och för att jag tror att jag kommer må bättre i knoppen (och kroppen) om jag rör lite på mig.

Kommentera

