Alltid lika smart

Är på väg till bergvik. När jag kom fram till stan och skulle byta buss stod nästa buss där. Jag hann precis med den och tänkte ”vilken tur!”. Efter ungefär tio minuter på bussen började jag fundera på om det verkligen var rätt buss. Kände inte igen resvägen alls. Tänkte ”äh, det är klart att det är rätt buss!”. Efter tjugo minuter på bussen kollade jag upp bussens egentliga resväg. Det var fel buss.

Jag fick glatt följa med till ändhållplats, förklara för busschauffören varför jag inte klev av och åka tillbaka till första bästa hållplats där rätt buss gick. Nu sitter jag på rätt buss. Äntligen.

Kommentera

