Högstadiet

Nu är det dags för högstadiet igen. Fast i Kil denna gång. Det är något speciellt med att jobba på högstadiet. Jag får liksom lite ångest och får en klump i magen varje gång jag får reda på att jag ska jobba i högstadiet. Oftast släpper ångesten och klumpen i magen när jag väl står i klassrummet och pratar, men de brukar alltid komma tillbaka inför nästa lektion.

Sen tycker jag att det är jobbigt att man verkligen aldrig vet hur man kommer bli bemött. Hur just den här klassen är. Det är sånt som visar sig och man kan bara hålla tummarna för att de inte är alltför otrevliga. Kanske borde skriva av mig från just högstadiet, då skulle jag ju slippa den där klumpen och ångesten.

Vi får väl se hur det går idag…

Kommentera

