December

Nya soffan kom på plats igår, blev hur bra som helst! Väldigt stor, men ändå inte för stor. Nu fattas bara gardiner, lite kuddar, ett soffbord och annat sånt där småbös så att det blir lite mer hemtrevligt.

Jag jobbar ute i skogen idag igen. Börjar 9.30. Tåget är framme 7.30. Nästa tåg går så att det är framme 9.31. Jäkla oflyt!
Jag får väl helt enkelt sitta och halvsova när jag är framme. Eller följa med till Sunne och tillbaka igen så har jag ju bara en timme att spendera på skolan. Vi får se.

Däremot tänker jag jobba hårt på att få gå lite tidigare. Det går ett tåg tio minuter innan jag slutar (alltså 17.20), nästa går 19.20. Har inte sån överdrivet stor lust att sitta i mörkret i skogen mitt ute i ingenstans i två timmar och vänta på ett tåg. Det löser sig nog. Jag får väl be väldigt snällt.

Förresten, jag glömde mitt headset hemma, så jag kan inte lyssna på musik utan måste lyssna på folk. Tyck synd om mig.

2 thoughts on “December

    • Det måste ni göra! Vi har tom fått dit ett soffbord, en liten matta och så är planen att gardiner ska upp idag också :) snart börjar det nog se ut som ett lite hemtrevligt hem här ^^

Kommentera

