Så det kan bli

Just nu sitter jag på tåget som rullar in till Sunne. Jag skulle inte till Sunne. Jag skulle klivit av för ungefär en halvtimme sen. ALLA går av här i Sunne, känns lite dumt att sitta kvar när tåget vänder här.

Konduktören råkade nämligen blåsa iväg tåget vid min station innan jag hunnit av. Hon trodde att den hon hade pratat med (alltså mig) var den som faktiskt klev av där. Hon tänkte visst inte på att det kanske kunde vara mer än en som skulle av där. Det är inte så lätt att kliva av mitt i skogen när man aldrig varit där förut. Dessutom fanns det ingen täckning så hon kunde ringa och stoppa lokföraren. Typiskt min tur…

Som tur är hade jag ju en och en halvtimme på mig innan jag började om jag hade kommit av där jag skulle, så jag kommer i tid även om det blev en extrasväng till Sunne. Hoppas bara jag kommer av den här gången…

Kommentera

