Svårt svårt

Jag sitter med en uppgift jag fick från min jobbcoach (okej då, jag stängde nyss ner den). Den kallas för Nulägesanalys. En sån där uppgift där man ska titta inåt på sig själv och fundera en massa. Det står såhär:

Beskriv och analysera nuet så objektivt och ärligt som du kan.

Bara där har jag stora problem. Analysera objektivt kring mig själv?
Ja, för det är ju så himla lätt…

Första frågan ser ut såhär:

Hur ser din situation ut just nu?

Svaret på den frågan skulle kunna bli oändligt långt. Min situation. Innefattar det ALLT eller enbart det som har med jobberi/arbetslöshet att göra? Eller bara en del av jobberi/arbetslöshet? Eller lite av varje? Hur ska man kunna svara objektivt och ärligt på en så ospecifik fråga? Som om det inte vore svårt nog ändå, nej då, nu ska de krångla till det lite extra.

Jag kan ju säga att jag har jättesvårt för sånt här. Skriva/berätta om hur jag har det. Hur min situation ser ut. Att titta inåt på mig själv. Kan helt ärligt säga att jag är kass på sånt. Jag tycker att det mest bara är jobbigt, men det kanske är det som är meningen. Ibland måste man gå igenom lite jobbiga saker för att man ska komma ut starkare och visare på andra sidan.
Jag får helt enkelt försöka skaffa mig lite kunskap om mig själv.

Kommentera

