Dags att sova sig

Imorgon kommer jag göra någonting jag inte gjort på väldigt väldigt länge. Jag ska nämligen jobba en hel dag, 8 h. Då jag i snart ett år enbart jobbat i skolan har det inte blivit så långa dagar (ca 6 h har väl varit det normala). Dessutom en förskola där jag inte varit förut, Det kan bli spännande känner jag. Hade som sagt glömt att man blir rätt mör i huvudet av att jobba på förskolor. Sen 8 h av hjärn-marinering…

Tänkte även gå upp lite tidigare så jag har lite mer tid på mig imorgon bitti. Känner för att fixa till mig lite. Jag har saknat att sminka upp mig lite, fixa håret lite. Har liksom inte känts som att det har funnits någon anledning till det (eller ja, sminket berodde ju på mitt elaka torra öga). Men varför måste man ha en särskild anledning till att fixa till sig? Räcker det inte med anledningen att det är lite roligt och att man känner sig lite finare än vanligt? Det får vara min anledning imorgon. Lite vardagsfin mest för min egen skull. Varför gör jag inte det oftare..?

Kommentera

