Annat om idag

Lite annat skoj har ju faktiskt också hänt idag.

Min pojkvän och jag firar ett år tillsammans, bara det är ju lite stort! Vi ”firade” genom att laga god mat, äta den vid ett (för oss) fint dukat bord iförda trasiga byxor respektive långkalsonger. Med fint dukat menar jag att jag rensade undan papper/mössa/papper/blandat bös från bordet, tände 7 ljus, ställde fram tallrikar, bestick, glas, fina servetter samt hällde upp dricka i glasen. Förklaring: vi äter nästan aldrig vid bordet. Oftast sitter vi i soffan, ibland till och med i sängen.

Parantes: jag är rätt stolt över såsen, jag tyckte den blev himla god.

I övrigt trivs jag mycket bra med mina nya glasögon. Var såklart en chock när jag klev ut genom dörren till glasögonaffären (optikern kan man till och med säga). Marken ser ju ut att ha flyttat på sig och man blir smått sjösjuk. Tur att man vänjer sig rätt fort.
Bild kommer imorgon!

Kommentera

