Planen för dagen

  • Ta på mig kläder som inte klassas som pyjamas
  • Bädda sängen
  • Borsta håret och borsta tänderna (kanske även sminka mig lite)
  • Diska
  • Plocka lite allmänt i lägenheten (kanske jag lyckas rensa av mitt skrivbord så jag kan börja använda det!)
  • Placera någon form av stol vid mitt skrivbord
  • Äta något
  • Försöka komma på fler saker att göra

Det är verkligen jättekonstigt att sitta hemma en måndag. Kunna sova till 10. Inte behöva sätta sig på en buss 05.53.

Men då är frågan istället vad jag ska göra hela dagen. Sambon är i skolan och pluggar inför tenta så kan ju inte gärna hitta på någonting med honom. Det känns ändå lite bra att veta att jag för en gångs skulle kommer vara hemma när han kommer hem, istället för tvärtom.

Jag gillar att ha lov… även om det egentligen betyder att jag är arbetslös.

Kommentera

