Jobbig natt – jobbig morgon

Jag vaknade vid två-tiden i natt och kunde inte somna om. Vid tre-tiden, efter att jag varit uppe en andra gång (denna gång för att smörja in mitt supertorra öga), kom sambon på att han kunde gå och lägga sig i sängen och sova istället för att ligga sovandes i soffan med hörlurar på och dator påslagen.

Han somnade jättefort. Så från klockan tre till ungefär halv fyra-fyra låg jag och lyssnade på hur han snarkade. Skoj. Var inte helt nöjd när klockan ringde vid fem.

Jag sover alltid dåligt när sambon sitter uppe länge på natten. Jag vaknar alltid för att upptäcka att han somnat i soffan, vilket gör mig rätt irriterad just för att jag sover så dåligt när han inte ligger bredvid mig.

Hur som, det är som tur är bara halvdag på jobbet idag och vi ska fira FN-dagen, så det blir nog rätt lugnt.

//Fröken Hink

Kommentera

