På väg

Just nu sitter jag på bussen, trots att det är söndag. Jag är på väg till Bergvik där jag ska handla lite på Ica Maxi samt ta en sväng på apoteket. De var så trevliga på apoteket där, så jag favoriserar dem.

Dock är jag ju inte helt smart alla gånger. Jag gick hemifrån utan att kolla busstiderna, och då det är söndag har de ju en förmåga att vara lite andra än på vardagar. När jag kom till busshållplatsen upptäckte jag att bussen precis hade gått, men att det skulle gå en buss om mindre än tjugo minuter. Efter ungefär fem minuter kom jag på att jag hade kollat på lördagens tider istället för söndagens. Som tur var gick bussen bara tio minuter senare än jag trodde att den skulle gå.

Men nu är jag på väg i alla fall, inte alls långt kvar faktiskt.

//Fröken Hink

Kommentera

