Hos mor och far

image

Just nu ligger jag i min gamla älskade säng som varken fick följa med eller slängas när jag och sambon flyttade ihop hemma hos mor och far. Jag vill nämligen kunna dansa på tisdagar i samma stad som jag jobbar och då är det skönare att sova här än att komma hem någon gång mellan nio och halv tio, bara för att åka iväg strax innan sex nästa morgon. Sover jag här får jag dessutom lite sovmorgon. \o/

Dock saknar jag sambon och katterna en hel del… Även om de inte brukar lägga sig samtidigt/på samma ställe som mig så är de ändå där. Tea min katt som blev fem år i fredags! låg i sängen på min sida. Jag tror hon saknar mig. Hon har dessutom blivit mer och mer lik en katt nu den senaste tiden. Jättegosig har hon blivit, så det lär bli mycket katt i knät när jag kommer hem.

Förresten, jag fick välja mat nu ikväll, mammalagad till och med. Det enda jag behövde göra var att säga vad jag var sugen på. Snacka om lyx! Jättegott blev det också, fläskfile jag har inte lyckats lista ut hur man gör såna där streck över bokstäver på mobilen inlindad i bacon med en klick färskost med kantarellsmak på, pommes och mammas egenkomponerade sås som också smakade lite kantarell. Smarrigt värre, speciellt när man inte behöver göra något.

Nu ska jag sova mig, natti natti!

//Fröken Hink

Kommentera

