När katten är borta dansar råttorna på bordet

image

Fast i det här fallet är det väl snarare ”när pojkvännen är borta dansar flickvännen på bordet”.

Ja, fast inte så bokstavligt då.

Här är det chips, dipp, tända ljus, kattmys m.m som gäller när pojkvännen är hos sin mor han är för lat för att pendla på morgonen så han åkte på kvällen istället.

Man får ju passa på att frossa när ingen är här för att kommentera på hur mycket/hur fort/hur jag äter.

Så nu ska jag mysa ner mig i soffan Tea, min katt, ligger redan och myser i mitt knä och bara ta det lugnt.

//Fröken Hink

Kommentera

