Att åka buss

Jag tycker om att åka buss. Då jag blir åksjuk om jag läser samtidigt som jag förflyttar mig (jag tar en stor risk just nu som bloggar på bussen) så kan jag inte göra så mycket. Lyssna på musik. Njuta av bussens gung. Kanske sova en sväng, eller kanske äta något.

Det är så sällan man faktiskt inte kan göra något särskilt/viktigt. Vissa dagar kan det vara lite stressande (om man har tider att passa osv), andra dagar är det hur avkopplande som helst.

Jag åkte buss en längre sträcka någon höst en gång. Jag har nog aldrig varit så avslappnad som då. Reggae i öronen, färgsprakande natur framför ögonen, samtidigt som bussen vaggade mig. Lovely!

//Fröken Hink

Kommentera

